Re: najtrwalszy nośnik danych

Autor: Any User <user_at_any.pl>
Data: Wed 26 Mar 2008 - 02:54:16 MET

> Ja tam im nie wierzę. O pierwszych płytach CD też twierdzili
> że wystarczą na ponad sto lat.

Ja niedawno zgrywałem sobie dane ze starych płyt Verbatim Metal Azo
(takich bardzo-ciemno-niebieskich), nagrywanych w latach 1997-99. I nie
napotkałem na ok. 60 płytach ani jednego błędu.

Na płytach sprzedawanych od powiedzmy 2001 roku błędów wykrywam
natomiast coraz więcej. Nie wiem, czy prawidłowo czaję zależność, ale te
płyty mają coraz jaśniejsze i bardziej prześwitujące warstwy danych.

Z tymi płytami Metal Azo był tylko taki drobny problem, że mało która
nagrywarka chciała to nagrywać z uwagi na zbyt słabe lasery, a jak już
chciała, to z prędkością maksymalnie 2x. Podejrzewam, że producenci
chcąc zwiększyć szybkość nagrywania tak zmodyfikowali płyty i
nagrywarki, że w efekcie płyty są znacznie mniej trwałe.

--
Zobacz, jak się pracuje w Google:
http://pracownik.blogspot.com