Re: najtrwalszy nośnik danych

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Tue 25 Mar 2008 - 18:12:53 MET

Dnia 2008-03-25 16:23, Użytkownik Sefe napisał:

> Chcę możliwie najtrwalej zarchiwizować dane!
>
> Jak na razie nagrywam dane na płyty dvd i tu wybieram Verbatimy ale z
> tego co wiem po kilkunastu latach i te płyty bede mógł sobie powiesić na
> suficie bo podobno taka jest ich trwałość...
>
> dziś wyguglałem coś takiego:
> http://www.magnetic.com.pl/oferta/mame.html
>
> Czy ktoś może potwierdzić, że te krążki bez problemu zachowają mi dane
> na których mi zależy?

Ja tam im nie wierzę. O pierwszych płytach CD też twierdzili
że wystarczą na ponad sto lat.
Skuteczne przechowywanie to wymiana nośnika co kilka lat.
Pierwsze archiwa miałem na kasetach magnetowidowych (VBS),
po kilku latach tanie i popularne stały się CDromy więc
przegrałem wszystko na CD, wystarczyła jedna płytka.
Po kilku latach tanie i popularne stały się płyty DVD
i znowu przegrałem. Przy przegrywaniu dane zawsze dawały
się odczytać, czyli mam szczęście. Teraz grzecznie czekam
na następcę DVD. A dokładnie na bardziej przystępną cenę
tego następcy. :-)

Pozdrawiam