Re: Partycjonowanie w Windows VISTA

Autor: ejek <ejek-usun-_at_autograf.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 22:54:26 MET

qibus pisze:
> Witam. Dostałem zadanie podzielenie dysku na partycję na laptopie IBM
> I teraz pytanie, jest jakiś sposób na podzielenie tej jedynej partycji
> na kilka mniejszych? Jeśli tak to jak i w czym?

Oprogramowanie Windows XP zapewne nie widzi dysku,
ponieważ jest on Serial ATA
- czyli brak sterowników w XP jest tego przyczyną.

A partycję która jest duża (też z działającym systemem)
którą chcesz podzielić...
Skorzystaj z oprogramowania które jest w Viscie
- czyli zmniejsz rozmiar partycji a wolne miejsce podziel wedle potrzeb
(Recovery pozostaw bez zmian
- i jeszcze jedna uwaga
- o ile korzystając z pomocy narzędzi dostarczonych z komputerem
nie została wykonana kopia na płytach tej partycji - należy to zrobić)

Jak zmniejszyć parycję z systemem:

"Kreator graficzny z poziomu zainstalowanego Windows Vista
Ta metoda ma szereg zalet, a najważniejszą z nich jest ta, że aby
utworzyć dodatkowe partycje nasze dane na dysku nie ulegną zniszczeniu.
Należy jednak przed przystąpieniem do pracy z kreatorem spełnić pewne
warunki..."
http://www.vista.pl/articles/art,318/

Lub skorzystaj z pomocy GParted
http://www.vista.pl/articles/art,325/