Re: Oznaczenia MoBo Gigabyte z P35 i X38

Autor: YgreK <ygrek_wytnij_at_o2.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 16:01:48 MET

Tomasz Fabiszewski pisze:

> Porównywarka jest i jest bardzo pomocna, a zdjęcie ( jezeli ktos posiada
> wiedze z zakresu elektroniki powie mu wszytko). Bo czy tak trudno ocenić
> jakie płyta ma chłodzenie i ile linii zasilajacych jest do procesora (
> liczba mosfetów i dławików).

Ja nie posiadam wiedzy z zakresu elektroniki i nie mam pojecia co to
mosfety. Heatpipe`y jeszcze umiem rozpoznac ;P

> Reszta jest w opisie ( uważam, że gigabyte ma
> jedną z lepszych stron w porównaniu na przykład z msi, asusem , czy abitem).

Fakt - Gigabyte ma jedna z lepszych stron.

> Z drugiej strony przy kazdej nowej generacji płyta gigabyte są umieszczone
> kujące w oczy bannery, na których jak byk jest napisane czym się różnia nowe
> płyty. Aktualna nowościa jest tylko steping energii i oficjalne wparcie dla
> magistrali 1600mhz w x38 oraz pci 2.0.

Dzieki za info. Stepping energii - rozumiem ze chodzi o mozliwe do
ustawienia poziomy napiecia zasilania. Jednak jak napisalem wczesniej,
przede wszystkim nie wiedzialem jakie sa roznice miedzy plytami z tym
samym chipsetem, a nie z roznymi. Tabele porownawcze nie zawsze zawieraja
te dane.

> Tyle to można z banerów nawet przeczytać reszta jest przy konkretnych
> opisach płyt.

Tak - masz racje ze mozna. Jednak jesli mialbym jakies zestawienie tych
symboli to byloby duzo szybciej zdecydowac jaki model jest mi potrzebny.
Czasem ludzie wiedza gdzie mozna znalezc takie "przewodniki". Czy zgodzisz
sie ze mna ze grupy dyskusyjne sa miejscem do wymiany takiej wiedzy?

A tak poza tym: Wesolych Swiat! ;)

--
YgreK