Re: Drugi dysk

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sat 22 Mar 2008 - 12:58:57 MET

"puchaty" napisał:

> Jezeli masz okazje od kogos na tzw 5 minut pozyczyc dysk wiekszy niz
> 120 GB :> to mozesz sprobowac podlaczyc dysk i zobaczyc czy widzi
> go bios ;)

I nie dopuścić do załadowania się Windy...

> Co do windowsa to prawda bedzie problem z rozpoznaniem ale omija
> go zainstalowanie SP2 ;).

...bo w takim przypadku będzie musiał omijać kanałami nieszczęsnego
pożyczkodawcę ;-)

Ja już dawno przestałem się przejmować, czy BIOS obsługuje te 48-bitowe
adresowanie czy nie, skoro w 99% przypadków systemem docelowym jest Winda
XP, a nie ma w tej chwili poważniejszych powodów (wyjąwszy sytuację pewnego
znanego w Usenecie 12-latka) aby nie opakować jej SP2. Nawet nie
pofatygowałem się zintegrować SP2 z instalką, bo nie znalazłem żadnych
racjonalnych powodów, dla których partycja systemowa miałaby mieć więcej niż
128 GiB. Ostatnio wsadziłem dysk 160 GB do kultowego acz zabytkowego Asusa
P2B (który o 48-bitowym adresowaniu nic nie mógł wiedzieć) i pomimo iż dysk
się dławił na UDMA/33, to wystawił te swoje 128 GiB, co było aż nadto do
założenia partycji systemowej. A potem SP2 i można zagospodarować swobodnie
resztę. Zatem - nie lękajcie się ;-)

JoteR