Re: Medium z wieloletnią retencją danych.

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 17:20:55 MET

> To zły przykład.

To dobry przyklad. Obrazuje jak w ciagu 50 lat zmienily sie nosniki
danych.

> Tyle tylko, że obecne technologie są już dość
> dojrzałe (książki drukowane ciągle się dobrze sprzedają).

Ja Cie prosze... Pismo wynaleziono zdaje sie gdzies okolo
6000 lat p.n.e. Pierwsza drukowana o ksiazka zostala wydana
w roku 868 n.e. a pierwszy CD w 1982.

O ile wiec dam sobie obie rece obciac, ze w roku 2058 nadal
bedzie sie wydawalo ksiazki, a spora czesc spoleczenstwa
bedzie potrafila ksiazki wydane dzisiaj odczytac, to juz nie
zakladalbym sie, czy czytniki CD nie beda staly na jednej polce
muzealnej z gramofonami.

Calkiem dobrze upowszechnione dyskietki 5,25" DD - rok '78,
co zostalo z niego po 30 latach?

Jeszcze bardziej rozpowszechnione dyskietki 3,25" HD - rok '87
dajmy mu jeszcze te 9 latek, do pelnej 30stki. Co z niego zostanie?

Zycie CD przedluzy sie jeszcze troche, w koncu napedy BluRay
potrafia je czytac. Czyli, ze jeszcze jakies 30 lat masz zagwarantowane :)

Pozdrawiam,
Vituniu.