Re: Medium z wieloletnią retencją danych.

Autor: misiex-x <misiex-xWYTNIJTO_at_o2.pl>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 17:36:18 MET

> To dobry przyklad. Obrazuje jak w ciagu 50 lat zmienily sie nosniki
> danych.

Nie. To obrazuje, jak jeden nośnik danych wtszedł kompletnie z użycia, a nie
mówi nam nic o innych. Na tej podstawie trudno coś ekstrapolować.

> Ja Cie prosze... Pismo wynaleziono zdaje sie gdzies okolo
> 6000 lat p.n.e. Pierwsza drukowana o ksiazka zostala wydana
> w roku 868 n.e. a pierwszy CD w 1982.
[...]
> Zycie CD przedluzy sie jeszcze troche, w koncu napedy BluRay
> potrafia je czytac. Czyli, ze jeszcze jakies 30 lat masz zagwarantowane :)

Tyle to i ja jestem w stanie przewidzieć (jasnowidzenie ma przyszłość :) ).
Wrócmy do tematu, bo futurologów jest już wielu, do tego lepszych niż ja i Ty
razem wzięci. Mi chodzi o dostępny obecnie nośnik, nośnik + czytnik, lub
nośnik + czytnik + cały komputer, który cyfrowo przechowa i będzie działał za
50-100 lat, bez odświerzania. Plan ambitny, ale wydaje mi się, że do
osiągnięcia.

misiex.deb