Re: Czy małe zwarte komputerki są bardziej awaryjne?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 11:41:13 MET

michalek wrote:
> Czy macie w tym względzie jakieś opinie/doświadczenia?
> Czy te mniejsze konstrukcje są równie niezawodne jak duże?

Myślę, że mogą być bardziej niezawodne. Zwarta konstrukcja wymusza obieg
powietrza w sposób przewidziany przez producenta, dlatego może się okazać,
że układ (zasilacz, procesor, płyta) chłodzony raptem JEDNYM wiatrakiem
może być wydajniejszy, cichszy i trwalszy, niż klasyczne chłodzenie (w
dodatku dzięki tunelom powietrznym zapewnia lepsze warunki pracy np.
kondensatorom). Obudowa jest na pewno porządniejsza i sztywniejsza, niż
tanie blaszaki - to też wpływa znacząco na trwałość maszyny, szczególnie
jeśli ma być ona przenoszona.
Z drugiej strony siedzące w takich komputerach zasilacze dostosowane są do
konkretnego obciążenia i włożenie np. dużo silniejszej grafiki może bardzo
negatywnie wpłynąć na warunki pracy.

k,