Re: Czy małe zwarte komputerki są bardziej awaryjne?

Autor: qwerty <qwerty01_at_poczta.fm>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 12:08:01 MET

michalek pisze:
> Pytanie problem mam taki.
> Potrzebuję doposażyć się w niezbyt mocny (dlatego używany)
> komputer klasy PIV 1,7-2,2-3GHz

Nie lepiej coś na Axp? Raczej jest mniejszą grzałką, niż p4.

> Ponieważ ma być niedrogi dlatego nie będzie laptopem.

Ile masz pieniędzy? Może się okazać, że akurat na używany laptop ciebie stać.

> Dlatego myślałem o czymś zwartym jak DELL Optiplex GX240,
> 260 czy 270 ale niektórzy przestrzegają mnie że lepiej wybrać
> coś w standardowej obudowie ze względu na niezawodność

Z komputerami w obudowie desktop miałem przyjemność grzebać. O dziwo nie
spotkałem się uszkodzeniem komputera. Dysk czasem padnie, ale te co widziałem
miały pII, więc jak nie patrzeć musiały w końcu paść. Reszta podzespołów chodzi
jeszcze dziś.

> (zasilacz mniej wysilony, chłodzenie lepsze - ogólnie mniejsze
> prawdopodobieństwo awarii).

A ten zasilacz to pewnie codagen, czy inny szajs, który pada nawet w uśpieniu
komputera. :)

> Czy macie w tym względzie jakieś opinie/doświadczenia?
> Czy te mniejsze konstrukcje są równie niezawodne jak duże?

Bym powiedział, że mniejsze są lepsze do zastosowań do których piszesz.

> Temat rozbudowy odpuszczam. Wystarczy mi to co jest
> w standardzie plus może mocniejsza karta graficzna.

Chcesz na nim grać?