Re: Czy małe zwarte komputerki są bardziej awaryjne?

Autor: Wiktor S. <wswiktorSP_at_Mpoczta.fm>
Data: Thu 20 Mar 2008 - 11:04:42 MET

> Dlatego myślałem o czymś zwartym jak DELL Optiplex GX240,
> 260 czy 270 ale niektórzy przestrzegają mnie że lepiej wybrać
> coś w standardowej obudowie ze względu na niezawodność
> (zasilacz mniej wysilony, chłodzenie lepsze - ogólnie mniejsze
> prawdopodobieństwo awarii).

Ja bym specjalnie nie panikował, mam teraz (tymczasowo) coś tego typu,
"bardzo fajna sprawa".

> Czy macie w tym względzie jakieś opinie/doświadczenia?
> Czy te mniejsze konstrukcje są równie niezawodne jak duże?
> Temat rozbudowy odpuszczam. Wystarczy mi to co jest
> w standardzie plus może mocniejsza karta graficzna.

Z wymianą karty graficznej też może być problem.

> I drugie pytanie czy różnica pomiędzy komputerami PIV 1,7
> a powiedzmy PIV 2,8 jest z grubsza proporcjonalna do różnicy
> taktowania procesorów czy może czipsety z tych szybszych
> wyraźnie lepiej zarządzają resztą komputera i lepiej z tego
> powodu decydować się na szybszy procesor?

Między P4 1,7 a P4 2,8 różnica raczej będzie *mniejsza* niż proporcjonalnie
by to wychodziło.

Co innego gdyby porównywać P4 a np. Core jakieś, czy nowsze Athlony z tym
samym zegarem.

--
Azarien