Re: Medium z wieloletnią retencją danych.

Autor: misiex-x <misiex-x_at_o2.pl>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 15:11:12 MET

> Dlatego trzymasz kilka kopii. Dużo mniejsze prawdopodobieństwo, że padną
> wszystkie na raz. Dobrze byłoby użyć też jakiegoś kodowania z korekcją
> (nie wykrywaniem) błędów.

Tak, ale jak padnie 90%, to mimo zwielokrotnienia dużo nie odczytam. Poza tym,
chcę, żeby to działało jak album na zdjęcia - leży 20 lat na półce i jest
czytelny.

> Argh. Odświe_ż_anie. :-P

Pardon. Nie odświeżyłem ortografii. :)

Jeszcze mi inny pomysł wpadł do głowy, ale raczej wygląda na poroniony. Dane
dobrze się trzymają na płytkach tłoczonych... :)

Wyciągnąłem właśnie jakieś stare archiwa na płytach CD-R - płytę 3M z roku
1996 czyta bez problemu. Podobnie następne. (TDK)

misiex.deb