Re: Medium z wieloletniąretencją danych.

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 12:44:00 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "Vituniu"
>Oczywiscie, pod warunkiem, ze wiesz, jaka ten BMP ma
>kolejnosc bitow i czy jest zapisany jako chunky czy planar :)

Hmm... miałem wrażenie, że w specyfikacji była określona kolejność
bitów. Ale mogę się mylić, rzecz jasna.

>Zatrzymal sie? Dla uzytkownikow "empetrójek" zapewne.
>Dla pozostalych jest takze Vorbis, Musepack i cale stadko bezstratnych.
>A moje AIFFy z Amigi sprzed paru lat?

"całego stadka bezstratnych" nikt normalny nie używa. Zwłaszcza do celów
profesjonalnych. Szkoda czasu. Lepiej kupić większy dysk. A ze stratnych
używa się głównie MP2.

>RAW RAWOWI nie rowny. JPEG tez istnieje w kilku wariantach,
>lacznie z progresywnym, ktory jakos sie nie upowszechnil i kto wie
>czy za, powiedzmy, 50 latek cos bedzie toto wyswietlac. ;)

Dlatego trzeba wybierać z głową ;->

>Mimo to latwiej bedzie za 50 lat napisac programik do
>przekodowania tekstu niz odszukac jakiegos emerytowanego
>kodera, ktory by pamietal jak sie dekoduje jakis co bardziej
>egzotyczny format graficzny z malego Atari ;)

Gorzej, jak będziesz mieć tekst zapisany w jakimś wordzie 94, którego
specyfikacji nikt nie zna.

--
d'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'`'Yb C++  PROGRAMMERS  do it with private members
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d' and public objects