Re: Medium z wieloletniąretencją danych.

Autor: Vituniu <vituniu_at_poczta.fm>
Data: Wed 19 Mar 2008 - 12:36:57 MET

> Oczywiście. Ale takie 'podstawowe' formaty, jak BMP,
> czy GIF dają się czytać bez problemu.

Oczywiscie, pod warunkiem, ze wiesz, jaka ten BMP ma
kolejnosc bitow i czy jest zapisany jako chunky czy planar :)

> Oczywiście. Ale są dziedziny, w których postępu w kwestii formatów
> prawie nie ma, bo nie jest potrzebny. Dźwięk zatrzymał się z grubsza na
> WAV/MP2/MP3 (w zależności od zastosowań).

Zatrzymal sie? Dla uzytkownikow "empetrójek" zapewne.
Dla pozostalych jest takze Vorbis, Musepack i cale stadko bezstratnych.
A moje AIFFy z Amigi sprzed paru lat?

A jak juz jestesmy przy Amidze - moje archiwum z muzyczkami
z rozmaitych trackerow to ladnych kilkaset megabajtow. Na chwile
obecna odtwarzanych DeliPlayer'em... Chyba najwyzsza pora
sprawdzic, czy jest kompatybilny z Vista.... :/

> Obraz na JPG/PNG/TIFF/RAW.

RAW RAWOWI nie rowny. JPEG tez istnieje w kilku wariantach,
lacznie z progresywnym, ktory jakos sie nie upowszechnil i kto wie
czy za, powiedzmy, 50 latek cos bedzie toto wyswietlac. ;)

> Paradoksalnie, z tekstem mogą być większe problemy
> z uwagi na różne kodowania.

Mimo to latwiej bedzie za 50 lat napisac programik do
przekodowania tekstu niz odszukac jakiegos emerytowanego
kodera, ktory by pamietal jak sie dekoduje jakis co bardziej
egzotyczny format graficzny z malego Atari ;)

Pozdrawiam,
Vituniu.