Re: Chyba rozwiązanie zagadki z pamięciami w laptopie

Autor: ==PiNo== <Pi_at_No.pl>
Data: Mon 17 Mar 2008 - 22:15:05 MET

Użytkownik "sampaaa" <sampaaaa@polos.org> napisał w wiadomości
news:frlgn3$6s7$1@inews.gazeta.pl...
: Kilka dni temu pisałem o niemożliwości używania w moim laptopie dwóch
: modułów po 512MB SODIMM SDRAM.
: Każdy z nich działał oddzialnie na każdym systemie, a wpięte jednocześnie
: pracowały prawidłowo na wszystkich systemach (WIN98SE, Knoppix) tylko nie
na
: XP.
: Pamieci wlozone razem przechodzily Memtest+ v1.70.
: Zaczalem wiec probe instalowania XP od poczatku i niestety wywalal sie
zaraz
: przed proba kopiowania plikow z komunikatem o braku obslugi ACPI. Wg
: specyfikacji moj laptop obsluguje ta sepcyfikacje w zakresie mierzenia
: poziomu baterii. W biosie nie ma natomiast opcji do jego wylaczenia gdyz
: jest stary z 2001r. i nie udalo mi sie znalezc nowszego. Sprobowalem wiec
: instalacji z opcją F7 przy ladowania sterownikow i instalacja sie udala
tyle
: ze nie bylo obslugi zarzadzania energia.
: Po instalacji Xp probowalem instalowac Ubuntu 7.10PL niestety zatrzymywal
: sie w roznych momentach instalacji dajac komunikat o blednym noskimu.
: Wypalilem inny nosnik z obrazu i ten w ogole nie uruchamial srodowiska
: graficznego tylko wyrzucal mnie przy starcie systemu z plyty do trybu
: tekstowego.
: Po usunieciu jednej kosci ubuntu zainstalowal sie bezproblemowo.
: Racje wiec miał chyba Radosław Sokół pisząc o błednej obsłudze pamięci
przez
: stary BIOS.
: Co ciekawe nie widze zwiazku miedzy tym ze jesli sa dwie kosci to nie
działa
: ACPI.
: Tak czy inaczej laptop dziala z jedna koscia i dalej do konca nie wiem co
: jest przyczyna ze obie kosci dzialaja tylko na Win98SE i Knoppixie.
:

A jak bardzo "nie markowe" masz te kości ?? - Może je spróbuj wymienić?

--
Pozdr.
==PiNo==