Chyba rozwiązanie zagadki z pamięciami w laptopie

Autor: sampaaa <sampaaaa_at_polos.org>
Data: Mon 17 Mar 2008 - 11:20:55 MET

Kilka dni temu pisałem o niemożliwości używania w moim laptopie dwóch
modułów po 512MB SODIMM SDRAM.
Każdy z nich działał oddzialnie na każdym systemie, a wpięte jednocześnie
pracowały prawidłowo na wszystkich systemach (WIN98SE, Knoppix) tylko nie na
XP.
Pamieci wlozone razem przechodzily Memtest+ v1.70.
Zaczalem wiec probe instalowania XP od poczatku i niestety wywalal sie zaraz
przed proba kopiowania plikow z komunikatem o braku obslugi ACPI. Wg
specyfikacji moj laptop obsluguje ta sepcyfikacje w zakresie mierzenia
poziomu baterii. W biosie nie ma natomiast opcji do jego wylaczenia gdyz
jest stary z 2001r. i nie udalo mi sie znalezc nowszego. Sprobowalem wiec
instalacji z opcją F7 przy ladowania sterownikow i instalacja sie udala tyle
ze nie bylo obslugi zarzadzania energia.
Po instalacji Xp probowalem instalowac Ubuntu 7.10PL niestety zatrzymywal
sie w roznych momentach instalacji dajac komunikat o blednym noskimu.
Wypalilem inny nosnik z obrazu i ten w ogole nie uruchamial srodowiska
graficznego tylko wyrzucal mnie przy starcie systemu z plyty do trybu
tekstowego.
Po usunieciu jednej kosci ubuntu zainstalowal sie bezproblemowo.
Racje wiec miał chyba Radosław Sokół pisząc o błednej obsłudze pamięci przez
stary BIOS.
Co ciekawe nie widze zwiazku miedzy tym ze jesli sa dwie kosci to nie działa
ACPI.
Tak czy inaczej laptop dziala z jedna koscia i dalej do konca nie wiem co
jest przyczyna ze obie kosci dzialaja tylko na Win98SE i Knoppixie.