Re: Q6600 vs. Q9300

Autor: Nix <__TO___at_wp.pl>
Data: Mon 17 Mar 2008 - 13:08:45 MET

news:frlm4k$r6n$1@polsl.pl...

> A o SpeedStep słyszałeś? :) Ustawiona częstotliwość będzie
> obowiązywała dopiero przy obciążeniu. W bezczynności mnożnik
> "schodzi" na 6x i procesor działa wolniej.

Pewnie że słyszałem- tylko czy SpeedStep lub raczej Enhanced Intel Speedstep
Technology (EIST) jest zaimplementowane "na stałe" do desktopowych Inteli ,
np. Q6600 ?
Jeśli tak jest, to czym sprawdzać rzeczywiste taktowanie proca po win-
obciążony/nieobciążony ?

A druga sprawa- jeśli EIST to hardwarowe rozwiązanie to w biosie po
uruchomieniu zimnego kompa powinny być niskie wskazania częstotliwości, a
nie są, są zawsze maksymalne...

pzdr! Nix