Re: tunery tv analogowe - brak postępu od 4 lat?

Autor: Mr.FX <mrfx_at_wla.pl>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 14:01:47 MET

> A jaki postęp miałby mieć miejsce w dziedzinie tunerów analo-
> gowych, skoro w zasadzie każda karta oferuje dzisiaj full
> opcji, jakie sprzętowo trzeba zapewnić? :)

Napewno nie każda. Sprzętowej kompresji MPEG4 nie ma chyba żadna,
sprzętowy MPEG2 mają nieliczne, podobnie filtr 3D, sprzętowy deinterlace,
12-bitową konwersję adc mają chyba tylko chipy ATI...
Kart z wbudowanymi 2-ma lub więcej tunerami (np. aby w tym samym
czasie coś innego oglądać a coś innego nagrywać) też prawie nie
ma na polskim rynku.
Z jednej strony masz trochę racji, z drugiej na rynku jest mnóstwo
prostych kart, które oferują przeciętny obraz i minimalną
funkcjonalność, a te lepsze stanowią margines i ich ceny utrzymują
się na podobnym poziomie od kilku lat.

> Co do jakości zrzutów obrazu: bardzo wiele zależy od jakości
> sygnału i oprogramowania filtrującego, więc nie sugeruj się
> *za bardzo* zdjęciami znajdowanymi w sieci.
> PS. Ja ciągle używam AVera na Bt878 :)

Dogrzebałem się w końcu do konkretnego testu Leadteka PxPVR2200
w jakimś chińskim serwisie (Google Translation fajne jest)
i go kupiłem i jestem nawet zadowolony. Jakość deinterlace jest
trochę gorsza niż na Sapphire Theatrix, głębia kolorów też trochę
mniejsza ale w zamian ma czulszy tuner i ogólnie jest ok. :-)

ps. jakieś 10 lat temu miałem kartę na bt878, ale nie byłem
nią zachwycony (obciążała mocno procesor, obraz był gorszy niż
na stacjonarnym telewizorze).

--
Mr.FX [ myryfykysy ]