Re: tunery tv analogowe - brak postępu od 4 lat?

Autor: Radosław Sokół <Radoslaw.Sokol_at_polsl.pl>
Data: Tue 18 Mar 2008 - 12:56:30 MET

Mr.FX pisze:
> Napewno nie każda. Sprzętowej kompresji MPEG4 nie ma chyba żadna,

Bo po co ktoś miałby tworzyć drogi produkt, potrzebny
garstce bardziej kapryśnych użytkowników, skoro to samo
można spokojnie zrobić programowo?

> sprzętowy MPEG2 mają nieliczne, podobnie filtr 3D, sprzętowy deinterlace,

Algorytmów usuwania przeplotu jest co najmniej kilka.
Który z nich producent miałby zaimplementować? A jeżeli
pojawi się jakiś nowy, lepszy, to sprzętowy moduł staje
się bezużyteczny. Poza tym usunięcie przeplotu jest
względnie mało czasochłonną operacją dla CPU.

> Z jednej strony masz trochę racji, z drugiej na rynku jest mnóstwo
> prostych kart, które oferują przeciętny obraz i minimalną
> funkcjonalność, a te lepsze stanowią margines i ich ceny utrzymują
> się na podobnym poziomie od kilku lat.

I tak właśnie jest na normalnym rynku. Jest dużo taniego
badziewia dla typowych użytkowników, a każdy produkt nie-
standardowy o większej funkcjonalności będzie a) rzadki,
b) drogi. I trzeba się z tym pogodzić.

> ps. jakieś 10 lat temu miałem kartę na bt878, ale nie byłem
> nią zachwycony (obciążała mocno procesor, obraz był gorszy niż
> na stacjonarnym telewizorze).

Telewizor zawsze będzie miał lepszy obraz bo ma zupełnie
inną charakterystykę barw oraz rozdzielczość i rozmiar
plamki. Obraz na komputerze zawsze jest wyprany, rozmazany
i zafałszowany przeplotem.

|                 |  Administrator, Politechnika Śląska    |