Re: Tworzenie miniPC - jak podejść?

Autor: K <kurt76_at_WYTNIJ.gazeta.pl>
Data: Thu 13 Mar 2008 - 10:41:51 MET

Osadnik <osadnik.www@wp.pl> napisał(a):

> Buduje sobie na własne potrzeby miniPC, niedużej mocy (na razie tak mało
> bo nie wiadomo co bedzie, czy ie kupie jakiegoś mini ATX i nie wsadzę
> tam jakiegoś b. chłodnego procka.

pisalem juz tutaj kiedys o swoich doswiadczeniach... to jeszcze raz:

- cpu celeron fc-pga 533-600 na napiecie 1,5v, wylamujesz jeden pin chyba
VID0, ale sprawdz jeszcze i masz napiecie 1,3v, ktore standardowo obsluguja
plyty fcpga, sprawdzalem pare sztuk prockow i wszystkie dzialaja stabilnie w
stresie przy tym napieciu (jeden u mnie juz ze dwa lata)

- chlodzenie: WYSTARCZY TROCHE WIEKSZY RADIATOR NIC PONADTO, u mnie
w "pudelku" zero przewiewu (brak wentylatorow), i w stresie dochodzi do 71
stC, dozwolone chyba 80 lub 85....

- jezeli zastosujesz plyte intelowska z chipsetem i810 (architektura hub
wewnetrzna magistrala cpu-memory 200-266mhz) i ukladem graficznym i742, ktory
wspiera DXVA to w polaczeniu z SSE na procku:
przy mplayerze, bitcontol lub dscaler mpeg2 encoder spokojnie chodzi DVD,
chodzi wiekszosc divixow (klopoty z materialem pochodzacym z HD), DVB-S -
zazwyczaj masz 1 slot PCI wiec wstawiasz Skystara 1 i wszystko "lata"

- zasilacz oryginalne zasilacze mini ATX 70-80W z komputerow biurowych
wyciagasz wentylatorek i pracuja bez problemu....

- hdd TYLKO jedno talerzowe Barracudy IV (20-40 gb) daja rade przy zapisie
strumienia i b. ciche (najcichsze?)

u siebie ma dwie takie jednostki - brak wentylatorow, brak szumu: muzyka,
satka, dvd, divx i net na TV chwale sobie....

dodatkowa rada: sprzet schowany w koszyczku rattanowym w szafce TV, zapada
sobie w stan uspienia, podlaczony do TV, do tego klawiatura ekranowa i
obsluguje wszystko myszka radiowa, ale rozgladam sie za czyms w rodzaju
pilota z joystickiem + qwerty (cos na ksztalt nokia e61 lub samsung i600)

lepszych pomyslow nie moglem znalezc (oczywiscie przy zalozeniu ze chce wydac
na to przyslowiowa "stowe")