Komputer do konwersji video

Autor: uC <bla.bla_at_uc.uc>
Data: Wed 12 Mar 2008 - 22:56:54 MET

Bede w niedlugim czasie musial zajac sie konwertowaniem materialu video
nagranego na DVD do divx'a lub xvid'a oraz do wmf'a. Bedzie tego wiele,
wiele godzin obrazow nagranych z kamery. Pytanie jest takie, jaka maszyne
polecacie do tego celu zeby bylo jak najszybciej? Ze wzgledu na swoje
zajecie mam dostep do bardzo wielu komputerow - Intel, AMD, single/dual
socket, single/dual/quac core, dowolne ilosci pamieci itp itd.

Nie bede sie tym zajeciem paral w przyszlosci profesjonalnie, ale musze w
krotkim czasie to zrobic.

Przy okazji pytanie dodatkowe - wiem ze to nie grupa o sofcie ale trudno go
nie zadac w powyzszym kontekscie. Jaki darmowy soft jest godny polecenia
(przejrzalem rozne archiwa roznych grup i jest tam tyle roznych szczegolow
ze nie do konca potrafie sie w tym odnalezc, testowalem kilka ale jako
wersje trialowe nie nadaja sie). Idealne oprogramowanie powinno:
- byc darmowe,
- najlepiej wielowatkowe (co najmniej na 4 cory),
- najlepiej "sigle-click" - wkladem DVD do napedu, wybieram sciezke,
naciskam guzik i ide na herbate, jesli jest cos godne polecenia co przerabia
VOBy, a nie jest takie proste w obsludze to tez moze byc wziete pod uwage.
- wazna jest jakosc koncowego obrazu.

Pzdr.,
uC