Re: Tworzenie miniPC - jak podejść?

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Wed 12 Mar 2008 - 06:41:23 MET

KILu pisze:

> Niewykluczone, że to zasilacz z jakiegoś firmowego komputera. Swego czasu
> one były całkiem porządne, wiele z nich po podłączeniu tunelu powietrznego
> chłodziło jednocześnie procek (który pozbawiony był własnego wiatraka).

Tak mam takie rozwiązanie ale wy tunel nie bedzie istniał jako tunel
tylko z jednej strony tego zasilacza zrobię nawiew w postaci cienkiej
siateczki wzdłuż obudowy na drugim końcu 80mm wiatrak który będzie
załączał sie termicznie - termoparę (tak się t nazywa) umieszczę w
odpowiednim miejscu i tyle.

> Możesz wybebeszyć zasilacz z obudowy, ale wiatrak w budzie radziłbym Ci
> zainstalować tak, by owiewał elementy zasilacza (możesz wykonać specjalny
> tunel). Półprzewodnikom nic się nie stanie, za to kondensatory bardzo nie
> lubią gorąca.

Zrobiłem taki myk na razie ze wyłączyłem owy wentylatorek - i obudowa
zasilacza była dość ciepła
około 50 - 60*C... tyle ze nie zamknięta jeszcze w dużym pudełku.

> Swoją drogą ECS swego czasu sprzedawał fajne, malutkie płyty z Duronem
> 1200+, niestety nie pamiętam, jak się to nazywało.

To już by było nawet fajne, ale do tego swojego sprzętu nie dokładam na
razie ani grosza.

> Może jakiś 2,5"? :) Choć one są drogie, wolniejsze i bywają bardzo głośne,
> to zależy od modelu.

Jeśli miałbym wydawać więcej niż 20zł to już ale kupić coś porządnego i
cichego - ale to za jakiś czas.

Chodzi mi też po głowie zakup jakiegoś takiego małego komputerka biurowego.