Re: Tworzenie miniPC - jak podejść?

Autor: KILu <byter_at_wp.pl>
Data: Tue 11 Mar 2008 - 21:34:55 MET

Osadnik wrote:
> Chodzi mianowicie o zasilacz - udało mi się zdobyć nieduży zasilacz atx,
> SwitchingPowerSupply Model 150XA o mocy 200W. Więc nie dużo. Jednak
> zasilacz ma bardzo ciekawe wymiary 8x24x4cm.

Niewykluczone, że to zasilacz z jakiegoś firmowego komputera. Swego czasu
one były całkiem porządne, wiele z nich po podłączeniu tunelu powietrznego
chłodziło jednocześnie procek (który pozbawiony był własnego wiatraka).

Możesz wybebeszyć zasilacz z obudowy, ale wiatrak w budzie radziłbym Ci
zainstalować tak, by owiewał elementy zasilacza (możesz wykonać specjalny
tunel). Półprzewodnikom nic się nie stanie, za to kondensatory bardzo nie
lubią gorąca.

Swoją drogą ECS swego czasu sprzedawał fajne, malutkie płyty z Duronem
1200+, niestety nie pamiętam, jak się to nazywało.

> Teraz pytanie do znawców złomu - która seria niedużych dysków (tak około
> 20GB) pracuje b. cicho?

Może jakiś 2,5"? :) Choć one są drogie, wolniejsze i bywają bardzo głośne,
to zależy od modelu.

k,