Re: Nietypowy komputer....

Autor: Tomasz Motyliński <motto77_at_wp.eu>
Data: Tue 11 Mar 2008 - 12:41:15 MET

 Witam,

 W poście <fr557r$2iv$1@atlantis.news.neostrada.pl>
 Osadnik <osadnik.www@wp.pl> m.in. napisał(a)::

> Żeby było w miarę chłodno i cicho to albo drogie wydajne chłodzenie na
> CPU i jakiś duży 120mm wentylator wszystko przewietrzający, środek
> wypełniasz mat bitumiczną.

U siebi w domu mam GF 8600 silnece (z takim przerośniętym bardzo radiatorem)
i zasilacz chiefteca i tego nie słychać.

> Najgorzej to będzie z dyskami. Te w parach lubią "buczeć". bez jakiegoś
> podwieszanego lub gąbkowego system utrzymywania dysków cały komputer
> będzie potwornie rezonował nawet zagłuszając pracę wentylatorów.

Mo właśnie słychać u mnie tylko czasami dyski i wentylator procesora.
Widziałem na targach takie mocowanie do dysków z amortyzatorkami, tylko nie
mogę teraz tego wytropić. :/

> Co do karty dźwiękowej to nie wypowiem sie bo zupełnie sie nie znam,
> jednak bezprzewodowa transmisja dźwięku nieco kuleje. czemu nie może to
> być chociaż łącze optyczne lub spdif?

Biurko stoi w centralnej cześci gabinetu, z podłogi mam podpięcie do sieci i
zasilania oraz kabel hdmi do blisko 100 calowego LCD na ścianie. Niestety
nikt nie pomyśłał o dźwięku, a teraz pod marmurami nie ma opcji położenia
korytka w drugą stronę do miejsca gdzie będzie stacjonował Denon.

> Czemu obudowa BigTower jeśli bedzie w środku tak mało sprzętu?

Bo będzie stała koło pięknego drewnianego biurka i jeśli ma tam stać to musi
robić wrażenie, musi być duża.

> może będziesz instalował chłodzenie wodne? jeśli wodne to może być nieco
> marnie bo przy temperaturach intel owskich rdzeni niewiele da sie
> schłodzić bez wentylatorów.

Myślałem nad tym, ale pompka nie jest wcale cichsza od wiatraków :/

> Zasilacz - możesz szukać jakiś pasywnych zasilaczy ale to koszmarne
> pieniądze, lepiej kupić jakiś bardzo mocno przewymiarowany - 600W i
> podłączyć - dzięki temu będzie b. mało się grzał i wentylator bedzie
> bezgłośny.

Te koszmarne pieniądze za zasilacz bez wiatraka to 800 zł (kwota
akceptowalna nadal).

--
Tomasz Motyliński
... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg