Re: Nietypowy komputer....

Autor: Osadnik <osadnik.www_at_wp.pl>
Data: Tue 11 Mar 2008 - 06:26:11 MET

Tomasz Motyliński pisze:
> Witam,
>
> Próbuję złożyć nietypowy zestawik, obudowa bigtower (największa jaka robią)
> najlepiej czarna, jakiś quad-core, jakieś 2 GB RAM, hw raid 1 sata2 (+ dwa
> dyski), karta graficzna z hdmi (tu myślę o GF8800 silence) i karta
> dźwiękowa dobrej jakości pozywająca _bezprzewodowo_ podpiąć system
> nagłośnienia (np. po bt, jakiś nadajnik w komputerze i jakiś odbiornik przy
> sprzęcie). Teraz najciekawsze, komputera ma nie być wcale słychać.
>
> Co możecie polecić?

Bunkier przeciwatomowy.

A tak na poważnie...

Żeby było w miarę chłodno i cicho to albo drogie wydajne chłodzenie na
CPU i jakiś duży 120mm wentylator wszystko przewietrzający, środek
wypełniasz mat bitumiczną.
Najgorzej to będzie z dyskami. Te w parach lubią "buczeć". bez jakiegoś
podwieszanego lub gąbkowego system utrzymywania dysków cały komputer
będzie potwornie rezonował nawet zagłuszając pracę wentylatorów.

Co do karty dźwiękowej to nie wypowiem sie bo zupełnie sie nie znam,
jednak bezprzewodowa transmisja dźwięku nieco kuleje. czemu nie może to
być chociaż łącze optyczne lub spdif?

Czemu obudowa BigTower jeśli bedzie w środku tak mało sprzętu? może
będziesz instalował chłodzenie wodne? jeśli wodne to może być nieco
marnie bo przy temperaturach intel owskich rdzeni niewiele da sie
schłodzić bez wentylatorów.

Zasilacz - możesz szukać jakiś pasywnych zasilaczy ale to koszmarne
pieniądze, lepiej kupić jakiś bardzo mocno przewymiarowany - 600W i
podłączyć - dzięki temu będzie b. mało się grzał i wentylator bedzie
bezgłośny.