Re: szemrana pamięć czy niekompatybilność?

Autor: maX <aver_at__out_of_spam_interia.pl>
Data: Tue 11 Mar 2008 - 00:49:36 MET

Użytkownik <Zawias> napisał w wiadomości
> witam,
> kupiłem właśnie pamięć - 4 x 1GB, PC3200 DDR400. Pamięć jest nowa, po
> 8 banków na stronę, non-ECC, unbuffered, 184 piny.
> Kupiłem tę pamięć na ślepo wierząc, że będzie chodziła z moją płytą
> (MSI 865PE Neo2-P Platinum Edition), bo tak zrozumiałem ze
> specyfikacji producenta na http://tinyurl.com/2xf9k9

Znacznie lepszym źródłem informacji w tego typu kwestiach jest z reguły
instrukcja dołączona do płyty głównej (jeśli nie masz to ściągnij najnowszą
wersję ze strony MSI)

> Niestety komp nie POSTuje z nową pamięcią, sprawdzałem każdy moduł
> osobno. BIOS zaktualizowany, zresetowany, bez zmian.
> Wygląda na to, że moja płyta nie potrafi wykryć pamięci z 16 bankami
> (dotychczasowe kości miały po 8 banków).

Tzn. z jednym modułem też nie chce startować ? Spróbuj wystartowac z
częstotliwością ustawioną na minimum (133 (266DDR) MHz).
BTW wstawiłeś pamięci prawidłowo ? (one nie sa symetryczne). Może któreś
gniazdo w płycie jest walnięte. Spróbuj pojedynczy moduł w kazdym slocie
osobno

> Jest jeszcze jakiś ratunek
> (szczerze mówiąc, to nie wyobrażam sobie, co jeszcze można zrobić),
> czy mam grzecznie iść do sprzedawcy i przeprosić?

Przed zakupem warto dogadać się ze sprzedawcą n/t wymiany / zwrotu w razie
niekompatybilności. Teraz to już tylko dobra wola i / lub "dodatkowa dopłata
za fatygę".