Re: Chlodzenie hdd - skad odprowadzac cieplo?

Autor: arek <ArkadiuszD_at_gmail.com>
Data: Mon 10 Mar 2008 - 14:16:33 MET

On Mar 10, 11:30 am, "::-::dysmorfofob::-::"
<lookas_2...@poczta.onet.pl> wrote:
> Z ktorej strony zapewnic dyskowi twardemu (Samsung 500GB) lepsze chlodzenie,
> tzn. od dolu (elektronika) czy od gory?
> Sytuacja jest taka: 3 zatoki pod napedy 3.5cala z czego srodkowa zajeta
> przez floppa (nie mozna przesunac). Lepiej dac hdd nad floppem (lepszy
> przewiew u gory dysku) czy pod floppem (lepszy przewiew elektoniki dysku)?
>
> ::f::

Upewnij sie, ze przewiew w ogole wystapi. Nie wiem jaka masz obudowe,
ale najprawdopodobniej rodzaj montazu nie bedzie mial znaczenia.

Ja w swoim kompie (od gory: flop, dysk, dysk, pomiedzy nimi 2..3mm
przeswitu) przebudowalem 'facjate', wlot powietrza umiescilem tuz przy
mocowaniu dyskow i tylko tam (pozostale otwory wlotowe zaslonilem).

Temperatura spadla do temp. otoczenia +10st. (a bylo juz na prawde
goraco).

Powodzenia :)