Re: pobór mocy - mój teścik :)

Autor: Psychotrop vel Grzesiek \ <psychotrop_sp_at_op.pl>
Data: Sat 08 Mar 2008 - 12:21:20 MET

Darek pisze:
> Cóż pewnie nie miałeś zbyt wiele do czynienia z elektryczną techniką
> pomiarową, dlatego podpowiem, że większość mierników poprawnie mierzy
> jedynie odbiory liniowe np. rezystory, żarówki a już niezbyt dokładnie radzi
> sobie np. ze świetlówkami czy właśnie z transformatorami elektronicznymi.
> Główny wpływ na błąd mają odkształcenia od sinusoidy przebiegów prądu i
> napięcia. Dlatego na Twoim miejscu byłbym bardziej ostrożny w szacowaniu
> błędu za pomocą pomiaru żarówek. Faktyczny poziom błędu przy pomiarze tym
> miernikiem mocy pobieranej przez komputer może wynosić kilkadziesiąt
> [...]

cóż miałem troszkę :)
oczywiście nie pomyślałem o tym bo i po co - kac i ignorancja :)
jutro może zbiorę się do pracy i przytargam jakiegoś UPSa, który
stabilizuje napięcie i podepnę go.

> Czy zastanawiałeś się dlaczego niektóre multimetry kosztują po kilkaset
> złotych i dlaczego profesjonaliści używają drogich oscyloskopów lub
> ostatecznie kart zbierania danych?

racja, święta racja. sam mam multimeter fluke za chore pieniądze :)

> Pozdrawiam
> Darek

wzajem i dzięki za sugestie - postaram się poprawić na jutro :)

--
Psychotrop vel Grzesiek "Laska" Lasocki
(wytnij _sp) psychotrop_sp@op.pl