Jaki sprzęt do kodowania H.264 w locie?

Autor: rosak <w_at_w.w>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 08:46:00 MET

Witam,
mam zamiar złożyć sprzęt przeznaczony głównie do nagrywania filmów
nadawanych w HD na Cyfrze+ (Canal+ HD i National Geographic HD). Do
odbierania będzie tuner DVB np. TechnoTrend 3200 (Technisat SkyStar HD).
Komputer służbyłby wyłącznie do nagrywania, do odtwarzania mam inny sprzęt,
w związku z tym pierwsze pytanie: czy do nagrywania karta graficzna ma
jakiekolwiek znaczenie? Dla mnie logicznym jest, że nie, jednak nie wiem czy
podczas nagrywania obraz nie jest przesyłany również na monitor, wtedy już
bez grafiki by się nie obyło. Jaki procesor poradziłby sobie z bezpośrednim
kodowaniem do H.264, czyli w 'locie', czy to w ogóle możliwe? System
operacyjny byłby XP 32bit, jeśli miałoby to pomóc mógłbym zaopatrzyć się w
64bit system. Filmy chciałbym nagrywać w rozdzielczości HD czyli 720p i
kompresować tak, żeby standardowy, 2 godzinny film zmieścił się na DVD5-
4,7GB a jeśli jakość nie byłaby zadowalająca to na DVD9- 8,5GB.
Z góry dzięki za pomoc.

--
rosak