Re: Jaki sprzęt do kodowania H.264 w locie?

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Thu 06 Mar 2008 - 08:53:59 MET

Użytkownik "rosak" <w@w.w> napisał w wiadomości
news:fqo7fb$3c4$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
> mam zamiar złożyć sprzęt przeznaczony głównie do nagrywania filmów
> nadawanych w HD na Cyfrze+ (Canal+ HD i National Geographic HD). Do
> odbierania będzie tuner DVB np. TechnoTrend 3200 (Technisat SkyStar HD).
> Komputer służbyłby wyłącznie do nagrywania, do odtwarzania mam inny
> sprzęt, w związku z tym pierwsze pytanie: czy do nagrywania karta
> graficzna ma jakiekolwiek znaczenie? Dla mnie logicznym jest, że nie,
> jednak nie wiem czy podczas nagrywania obraz nie jest przesyłany również
> [...]

O ile się orientuję - założenia pomysłu są nie do zrealizowania. Nadawcy
materiału HD dbają o to, żeby był dostępny wyłącznie w wersji zaszyfrowanej
z użyciem HDCP. Nie jest możliwe przechwycenie strumienia danych w celu jego
przetwarzania.

Nagrywanie więc materiału filmowego z rozdzielczością większą niż 768x576
(czyli format DVD) jest pozbawione sensu.

MN