Re: Czy warto zmienić kartę graficzną ?

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 16:14:06 MET

PJ pisze:
> posiadam komputer:
> procesor AthlonXP 2500 (Barton)
> płyta gł. Asus A7N8 Deluxe
> ram 3x512MB
> zasilacz Chieftec 360W
> karta graf. AGP Galaxy GF 7300GT
>
> mogę dość tanio nabyć kartę GF 7600GT (podkręcona na stałe 700/1700)

Jeżeli chcesz mieć trochę wydajniej na tej samej platformie to warto.
Jednak rozważ zakup radeona x1950 pro 512MB to najbardziej wydajne
rozwiązanie na socket A.

> pytania:
> czy procesor nie będzie tu wąskim gardłem,

Podkręć go do 2GHz, czyli mnożnik daj na 12x, albo magistralę na 200MHz
   to CPU będzie wąskim gardłem w mniejszym stopniu. :)

> i czy zasilacz da radę ?
> (komputer służy głownie do grania na monitorze 19`CRT)

Trudno powiedzieć czy da radę. Nie piszesz ile masz urządzeń na 12V
podpiętch... Kompa na pewno uruchomisz, gry też powinieneś. Ale
podkręcając CPU i grafikę powinieneś się liczyć z brakiem stabilności z
winy zasilacza. Mam podobny konfig, ale grafikę mam x1950pro i musiałem
wymienić chiefteca 360W na chiefteca 550W bo nie dało się karty
podkręcić, mimo tego, że działała na domyślnym taktowaniu.
Ten 7600 GT też dość prądożerny jest, zwłaszcza po podkręceniu.
Ideałem byłoby gdybyś miał nowoczesny zasilacz 450W, wtedy bez problemu
linia 12V miałaby spory zapas AMP.

--
pozdr
STranger