Re: Czas podtrzymania na nowych bateriach w HP Pavillon 17" ?

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Wed 05 Mar 2008 - 16:05:42 MET

Dnia 3/5/2008 3:49 PM, Użytkownik Piotrek napisał:
> Witam
> kupiłem nowego notebooka HP Pavillon dv9770ew (ekran 17").
> Przeszedłem 2 cykle kalibracji baterii wg zalecenia HP, ale....
> Notebook w trybie zasilania "Zalecanym przez HP" przy wyłączonych kartach
> komunikacyjnych (Bluetooth, sieciówka, wifi) i nieużywanych portach USB
> działa ok. 1h a po pełnym naładowaniu i wyłączeniu zasilania zewnętrznego
> poziom baterii od razu spada na 94-95%.
> Czy Wy także mieliście tak w swoich notebookach ?

Mam 8710w. Też 17". Na baterii w trybie oszczędzania energii - 3:40.
Tyle wyciągnąłem. W trybie normalnym ok 1.5h (granie - nfs) do 3h przy
robieniu nic.

> Od HP trudno cokolwiek wyciągnąć bo zasłaniają się "warunkami użytkowania
> komputera" ale sami przyznali że 1h to mało.... ale poradzili mi, abym
> wysłał całość (notebooka i baterie) na serwis....

Ale w sumie to co oni Ci mają powiedzieć? Wrózki nie są modne, a powodów
takiego zachowania może być zapewne dużo.

> Słyszałem nienajlepsze opinie o serwisie HP, więc na razie się
> wstrzymałem....

Jak to serwis ;p

> [...]
> i zasilacz i uruchamia aż do ukazania się okna wyboru systemu operacyjnego
> po czym wyłącza komputer i poleca zainstalować system w domu.... W zasadzie
> mogą sobie wziąć starą baterię od innego notebooka, bo żadne oznaczenie na
> niej nie wiąże jej z TYM KONKRETNYM egzemplarzem urządzenia....
> HP też było zdziwione tym procederem, twierdzą, że instalacja systemu
> operacyjnego powinna przebiegać bez przerwy, jednorazowo.... Czy takie
> podłączenie zasilacza sieciowego (powiedzmy na 5 minut i wyłączenie) może
> mieć aż tak duży wpływ na formowanie baterii ?

Imho może. Zwłaszcza że to pierwszy raz, a HP wyraźnie pisze że aku
powinien być naładowany do 100% za pierwszym razem.

--
Pozdrawiam
dziobu