Re: minimalny mnożnik procesorów c2d

Autor: BartekK <sibi_at_NOSPAMdrut.org>
Data: Tue 04 Mar 2008 - 18:20:41 MET

Radosław Sokół pisze:
> BartekK pisze:
>> Kiepski powód. Po pierwsze - dlaczego?
> Opisałem w poście obok.
Przeczytałem. Piszesz o mocy upływu, cokolwiek by to było. Ciekawe, sko

> Magistralę 333 MHz mają w tej chwili chyba tylko topowe
> modele procesorów Intela, w których przypadku praca na
> niskiej częstotliwości jest mniej istotna.
Dlaczego mniej istotna? Czy jak kupujesz ferrari, to zgadzasz się by
miało tylko biegi od 4 do 6, bo jazda z mniejszymi prędkościami jest w
takim aucie mniej istotna?

> Poza tym, procesor na tej obniżonej częstotliwości prawie
> *nigdy* nie pracuje. Albo wchodzi w tryb uśpienia i ma 0 MHz,
A w którym Cx state to się znajduje wtedy? I jaki to mechanizm go w stan
Cx/CxE wprowadza? Bo jakoś tego nie widzę, by działało, nawet na
laptopie z procesorem (jak by nie było) mobilnym-oszczędnym Tileśtam, po
wymuszeniu cykli cpu-hlt (w których nadal procesor zegar posiada taki
jak był wcześńiej) - temperatura spada o kilka stopni, czyli pobór mocy
maleje. Procesor ciągle chodzi w stanie C0