Re: głośny wentylator na GeForce 7900GT

Autor: Shrink <shrinkwarp_at_vp.pl>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 21:11:29 MET

ToMasz wrote:

> 3dmark2003 wykazuje 16tys punków wiec karta działa sprawnie, ale zo z
> wentylatorkiem? jak go uciszyc? Wolałbym nie kupowac jakiegos
> alternatywnego chłodzania, a juz napewno nie drogiego..
> czy sa "spowalniacze" hardwarowe, na taki mikro wtyczki?

Nie wiem jak gotowce - ale można sobie samemu zlutować taką przejściówkę
na "zwykłą" wtyczkę 3 pin. Koszt części w elektronicznym to grosze. Tyle
że wtedy wartoby monitorować temperatury. Jeśli czujnik rdzenia masz
zablokowany (soft typu Riva Tuner nic nie pokazuje) to być może pomocne
będzie patch'owanie BIOS'u karty np. NiBiTor'em.

Generalnie - najrozsądniej zrobisz wymieniając stock'owe chłodzenie na
przyzwoite, przyda się to szczególnie przy O/C.