głośny wentylator na GeForce 7900GT

Autor: ToMasz <twitek4_at_no_spam.gazeta.pl>
Data: Wed 27 Feb 2008 - 17:48:08 MET

Witam
mam od 3 dni karte MSI NX 7900 (GT). Wyje. wczesniej była zintegrowana..
więc nie było nieprzyjemnych dzwieków. do wentylatorka idą tylko dwa
kabelki. KArta w spoczynku ma temperature 41stopni, wiec jest raczej
chłodna. próbowałem w sposób softwarowy pod linuksem zwolnic lub
wyłączyc wentylator- bez powodzenia. Testowo odpaliłem ja w kompie z
windowsem, zainstalowałęm sterowniki(nvidia169) i.... nieda sie zwolnic
wentylatorka, mało tego nie mozna pokazac nawet temperatury!. Natomiast
mozna przetaktowac :) tego przeciez nie mogło zabraknąc :)

3dmark2003 wykazuje 16tys punków wiec karta działa sprawnie, ale zo z
wentylatorkiem? jak go uciszyc? Wolałbym nie kupowac jakiegos
alternatywnego chłodzania, a juz napewno nie drogiego..
czy sa "spowalniacze" hardwarowe, na taki mikro wtyczki?

ToMasz