Re: pytanie o 'rozklad' pamieci oraz pamiec a system

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Sun 24 Feb 2008 - 01:08:50 MET

epsilon$ while read LINE; do echo "$LINE"; done < "radarek"
>Nie chce mi sie odbiegać od wątku. Dla mnie nie ma znaczenia jak i kiedy to
>sobie włączasz, skoro od strony użytkownika i programisty są identyczne
>problemy jak w windows.

Ale podasz wreszcie jakieś przykłady?

>Nie chodzi o "nie działanie", tylko o niekompatybilność.

No to dawaj te przykłady niekompatybilności (z czym?) programów
uruchamianych pod linuksem kompilowanych z bigmem.

>Stare programy nie
>mogą skorzystać z 4GB w systemie korzystającym z adresowania przez wiele
>segmentów. Do tego wymagana jest ponowna kompilacja i często zmiany samego
>programu (jeśli była arytmetyka na wskaźnikach - czyli b. często). Jak by na
>to nie patrzeć, kombinuje się tyle, że nie opłaca się z tego korzystać,
>skoro są systemy 64-bitowe. To, że gdzieśtam ci pokazuje 4GB zamiast 3.12432
>to nie znaczy, że pojedynczy program 32-bitowy jest w stanie tyle zająć.
>System nie ma tu znaczenia.

Ale zdajesz sobie sprawę, że to nie jest to, do czego się czepiałem?
Było o wykorzystaniu pamięci _przez system operacyjny_. Ja się zgadzam,
że aplikacja może dostać mniej pamięci, to oczywiste, ale twoja
wypowiedź tyczyła się systemu. Przypomnę:
[odtąd]
>To jest głównie limit trybu pracy procesora, a nie systemu
>operacyjnego. Nie
>ma znaczenia czy będziesz miał vistę, xp czy inny system, dopóki będzie
>pracował w starym 32-bitowym trybie.
[/dotąd]

>W przypadku linuksa jest podobnie, ale argumenty byłyby inne - np. brak
>powszechnej potrzeby kompatybilności programów w wersji binarnej.

No to dawaj z tymi przykładami braku kompatybilności.
Jak dotąd jedyne problemy, które znalazłem były w samym jądrze.

--
\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\.\ ADDING  "JUST  KIDDING" DOESN'T MAKE IT OKAY
.\.Kruk@epsilon.eu.org.\.\. TO INSULT THE  PRINCIPAL  (Bart  Simpson  on