Re: Radeon X1950pro

Autor: STranger <pisznaberdyczow_at_icpnet.uk>
Data: Fri 22 Feb 2008 - 11:10:54 MET

Fenio pisze:

> Widocznie był to zasilacz starego typu z mocną linią 5V i słabą 12V.
> Inna sprawa że 360 to jednak nie 400W.

Tym zasilaczem był Chieftec 360W, model z 2003 roku. Już go nie mam więc
nie podam dokładnego modelu. Nie wiem czy miał słabą linię 12V, myślę że
był bardzo solidnym zasilaczem jak na swoje czasy.
Radeon x1950Pro podkręcony i pod stałym obciążeniem to naprawdę
"pożeracz watów".

> Zmierzyłeś te 90W czy tak sobie strzelasz tymi watami ? :)

Nie zmierzyłem, ale wyczytałem kiedyś na forum ATI/AMD. Pisał to
pracownik i administrator ATI/AMD więc to nie jest ssane z palca.
Ty też tego nie zmierzyłeś ale podajesz linka do kogoś kto zapewne też
nie zmierzył, ale przepisał z innych źródeł.

> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/radeon-x1650xt_4.html
> http://gph.benchmark.pl/
> 66W maksymalnego poboru mocy przy standardowym taktowaniu.

Widocznie te dane są nieścisłe. Chłopaki z benchmarka też tego nie
zmierzyli, tylko przepisali dane skądinąd.

> Somewhere close to...
> Mniej więcej czyli pomiar "na oko" niczym nie poparty.

Nie "mniej więcej" , tylko wartość poboru bliska 75W.
Jakby było mniej więcej to napisaliby "more or less"

Twoje 66W z linka z benchmarka jest niczym nie poparte. Przepisane nie
wiadomo skąd.

btw, masz w ogóle taką grafikę w swoim kompie, ze się wypowiadasz na
temat poboru mocy, czy po prostu chcesz udowodnić swoją znajomość tematu
i się powymądrzać że dobry zasilacz właściwie jest bez znaczenia?

Ja piszę z własnego doświadczenia, że karta ta ma wyjątkowy apetyt na
mocne zasilanie i nawet na 360W markowym zasilaczu mogą być z nią problemy.

--
pozdrawiam
STranger