Samsung vs Seagate

Autor: Darek <darek_s123_at_wp.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 23:48:51 MET

Potrzebuję 3 dyski twarde 250-320 GB w cenie do 300 zł każdy do macierzy
RAID 5.

Do wyboru mam:
Samsung SpinPoint T166 320 GB (SATA II, 16MB cache, NCQ)
Seagate 250 GB Barracuda 7200.10 (16MB, Serial ATA II, NCQ)
Seagate 250 GB Barracuda ES.2 (32MB, Serial ATA II)

Jeżeli mam dobre dane, to Samsung ma seek time na poziomie 8,9 ms, a
Seagate'y 8,5 ms.
Ten ostatni Seagate jest ponoć specjalnie przystosowany do pracy w
macierzach, bo dobrze znosi wibracje ze strony innych dysków. Nie wiem -
może to tylko marketing.

W każdym razie zastanawiam się, co wybrać.
Zależy mi na dużej szybkości pracy w Photoshopie CS3. Katalogowanie
dziesiątek tysięcy zdjęć po kilka MB każde, itd. Możliwe, że w przyszłości
dojdzie też authoring DVD.

Ewentualnie mogę też dokupić tylko 1 dysk i zrobić składankę z 2 Seagate
7200.10, które już mam. Jeden ma 8 MB cache, drugi 16. Seek time 11 ms. Nie
potrafię oszacować, jaka byłaby różnica w wydajności w porównaniu z zakupem
3 takich samych, nowych, szybkich dysków.