Jak podłączyć jedną drukarkę do trzech komputerów , które nie mają kart sieciowych ?

Autor: Ed <stratoss_at_poczta.wp.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 23:03:51 MET

Witam ,

problem polega na tym, że w laboratorium stoją stare wysłużone
komputery ( wszystkie mają LPT , żaden USB ) i do nich podłączone są
jakieś nieznane mi urządzenia pomiarowe. Zakupiono ostatnio jakąś
drukarkę , i teraz problem polega na tym , że jest ona podłączona do
jednego z 3 komputerów , a docelowo ma być możliwe drukowanie z 3
komputerów.

Pytanie - czy są dostępne jakieś urządzenia ( a jeśli tak to jakie ) ,
które mi rozwiążą problem ? Teoretycznie wiem , że mógłbym do każdego
komputera wsadzić kartę sieciową i zrobić sieć komputerową z print
serverem , ale może są w sprzedaży jakieś rozgałęźniki LPT , dzięki
którym nie będę musiał budować sieci , tylko rozwiążę problem przy
użyciu kilku kabli LPT i rozgałęźnika. Kiedyś wiem że było coś takiego
jak hub LPT , ale teraz tego nie widzę w sprzedaży.

Dziękuję
Ed