Re: Notebook dla architekta, tzn. z dużą rozdzielczością

Autor: Darek <darek1980(ciach)_at_op.pl>
Data: Tue 19 Feb 2008 - 15:13:18 MET

Użytkownik "Pass" <tomasz.pass@idcaller.com.pl> napisał w wiadomości
news:fpefrp$8rk$1@atlantis.news.tpi.pl...
> Szukam dla siebie nowego notebooka, z jak największym polem roboczym
> tzn. z jak największą rozdzielczością.
> Niestety nie mogę wydać fortuny, max. ok. 5 tys zł.
>
> Wpadł mi w oko taki MSI: http://proline.pl/shop.php?prodid=MSI+GX610-008PL
> rozdz. zwala z krzesła 1680x1050px, ale tego czego się obawiam
> to zbyt małego ekranu przy takiej rozdzielczości, przy 17 to rozumiem
> ale przy 15,4" to się trochę obawiam czy da się normalnie pracować.
>
> Zastanawia mie też, taktowanie procka. Na moim starym Asusie
> z PIV 2GHz już mi trochę brakuje mocy (dodam że pracuje z ArchiCad-em)
> [...]
Kiedyś też myślałem że taka rozdzielczość będzie zbyt duża. Ale
zaryzykowałem i pracuję na DELL-u 15,4" z matryca 1680:1050 w AutoCAD i
muszę powiedzieć, że jest o wiele lepiej niż na 1280:800 bo tekst z
mniejszego przybliżenia jest już czytelny a poza tym dużo większy zakres
rysunku można obejrzeć i rozpoznawać kształty.
Teraz zastanawiam się nad matrycą 15,4 1920:1200 bo przecież czcionki
systemowe można powiększyć. Na plus większej rozdzielczości można też uznać
mniejszą kanciastość obrazu (brak dużych pikseli).
Co do grafiki to Intel X3100 jest całkiem przyzwoity i do zastosowań
biurowych wystarczający ale osobiście polecałbym co najwyżej nVidia NVS 140M
bo uważam, że do większości prac z grafiką będzie wystarczający.
Co do karty graficznej to radzę się zastanowić bo im bardziej wydajna tym
więcej ciepła wydziela a to może powodować zwiększony szum od wentylatora
lub bardziej rozgrzaną obudowę. A to potrafi znacząco zmniejszyć komfort
pracy.

Pozdrawiam
Darek