Re: Router z wbudowanym modemem kablowym

Autor: Tomek Banach <bez_tegotbanan_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 13 Feb 2008 - 00:20:26 MET

none" <""rico51\"@(none) wrote:
> Tomek Banach wrote:
>

> Aczy ja mowie ze zaraz awanturowal, ale jak cos nie dziala to dzwonisz
> do prowidera? (ja przynajmniej tak robie). A jak juz sie ten czy ow
> dodzwoni to pierwsze 5 min to to co mu na watrobie lezy a potem
> dopiero o co chodzi i co nie dziala.

Poczulem sie skrzywdzony - jako byly pracownik obslugi klienta nigdy nie
krzycze na pierwszy front - dopiero jak dotre do szefa ;)

> Zadna kablowka nie ma modemow od jednego dostawcy (np.jak by im sie
> fabryka spalila to zostali by bez dostawcy)
> Wychodza nowsze modele i te sa dostarczane w miejsce starych modeli
> To samo byloby z modemami z wbudowanym routerem lub switchem i juz
> mamy kilkanascie roznych modeli

Jasne ale tak naprawde czy to duza roznica 5 czy 10 modeli - jezeli i
tak sa zarzadzane z jednego miejsca?

> Pomijajac to ze nie jest mi znany zaden kablowy modem z routerem t

wczesniej w watku padly ze trzy typy - co prawda potem uzupelnil
informacje ze sa bez switcha wiec tez nie do konca to o co mi chodzi.

> [...]
> pierwszej kolejnosci powinni sie o to upomniec klienci ktorzy dostaja
> kilka zewnetrznych adresow IP a ci nie potrzebuja routera (bo za nim
> sa wewnetrzne IP) tylko huba lub switcha ten puszcza bez zamiany. I
> jest prostszy bo nie trzeba go konfigurowac.
> Mozna by jeszcze dlugo na ten temat, krotko kablowki nie sa
> zainteresowane komplikowaniem sobie zycia. W Aster mozna podlaczyc do
> 31 komputerow wiec jeden by sobie zazyczyl modem z routerem z 5 inny
> z 10 a jeszcze z 25 wyjsciami i co najlepsze monter musialby to
> wszystko skonfigurowac zeby zaczelo to dzialac na jednym PC'cie

Dzisiaj byl u mnie Pan Monter z Aster - pamietajac wczesniejsza dyskusje
nie wiercilem mu dziury w brzuchu o "obejscie systemu" i flaszke wypilem
sam zapytalem tylko czy planuja/planowali wprowadzenie routerow z
modemami. Powiedzial ze owszem testowali jakies motorole ale cos z nimi
nie tak bylo czy tez sie nie dogadali z firma. W kazdym razie Aster
myslala o takim rozwiazaniu.

> ok, troche wypadlem z obiegu, kiedys straszyli strasznymi karami jak
> sie dzielilo lacze poza obszar mieszkania. Nie widze aby Aster dawal
> mozliwosc posiadania kilku adresow IP (jak chello + lub obecnie Ultra)
> wiec podlaczaja komputer do modemu a o reszte martw sie sam.

W cenniku maja taka pozycje :
Zapewnienie dostępu dla dodatkowego komputera (max. do 31 dodatkowych
komputerów) 10,00 - instalacja 16,99 - miesiecznie.

W polaczeniu z tym co mi mowili na infolinii to sadze ze na jednym IP
mozesz miec dowolna ilosc komputerow natomaist placisz dopiero za ekstra
IP.

--
Pozdrawiam
Tomek