Re: Router z wbudowanym modemem kablowym

Autor: none <_at_(none)>
Data: Mon 11 Feb 2008 - 22:06:05 MET

Tomek Banach wrote:

> Dlaczego zakladasz ze odrazu bede sie awanturowal ?

Aczy ja mowie ze zaraz awanturowal, ale jak cos nie dziala to dzwonisz
do prowidera? (ja przynajmniej tak robie). A jak juz sie ten czy ow
dodzwoni to pierwsze 5 min to to co mu na watrobie lezy a potem dopiero
o co chodzi i co nie dziala.

> Argument o niejednolitym sprzecie u wszystkich uzytkownikow odpada na
> stronie jest informacje ze instaluja piec rodzajow modemow wiec raczej
> mala roznica jakby mieli ich szesc.

Zadna kablowka nie ma modemow od jednego dostawcy (np.jak by im sie
fabryka spalila to zostali by bez dostawcy)
Wychodza nowsze modele i te sa dostarczane w miejsce starych modeli
To samo byloby z modemami z wbudowanym routerem lub switchem i juz mamy
  kilkanascie roznych modeli
Pomijajac to ze nie jest mi znany zaden kablowy modem z routerem to w
pierwszej kolejnosci powinni sie o to upomniec klienci ktorzy dostaja
kilka zewnetrznych adresow IP a ci nie potrzebuja routera (bo za nim sa
wewnetrzne IP) tylko huba lub switcha ten puszcza bez zamiany. I jest
prostszy bo nie trzeba go konfigurowac.
Mozna by jeszcze dlugo na ten temat, krotko kablowki nie sa
zainteresowane komplikowaniem sobie zycia. W Aster mozna podlaczyc do 31
komputerow wiec jeden by sobie zazyczyl modem z routerem z 5 inny z 10
a jeszcze z 25 wyjsciami i co najlepsze monter musialby to wszystko
skonfigurowac zeby zaczelo to dzialac na jednym PC'cie

> pudlo - dostawca nie ma nic przeciwko zebym sobie to lacze rozdzielal.
> Pytalem na infolinii i nie przeszkadza im ze podziele lacze na wiecej
> komputerow.

ok, troche wypadlem z obiegu, kiedys straszyli strasznymi karami jak sie
dzielilo lacze poza obszar mieszkania. Nie widze aby Aster dawal
mozliwosc posiadania kilku adresow IP (jak chello + lub obecnie Ultra)
wiec podlaczaja komputer do modemu a o reszte martw sie sam.

cu