TN (dobrej firmy) czy S-PVA (słabej) ?? / LCD 24

Autor: ATK <atk1.atkWYTNIJTO_at_vp.pl>
Data: Tue 12 Feb 2008 - 19:31:49 MET

Myśle o kupnie w najbliższym czasie monitora 24" (choć wolałbym 26"). Zawsze
marzyłem o NEC-u czy ii-Yamie, jako takich monitorach bliskich perfekcji. Nigdy
nie brałem pod uwagę LG, Benq, Medion, i innych china/korea,.... nawet
amerykańskich Gateway-i za bardzo nie chciałem.

Problem w tym że porządne marki iiYama i NEC mają (tańsze) monitory z matrycą
TN, a z dobrą matryccą S-PVA ma wśród tańszych LCD właściwie tylko Gateway :)
(nie jest to zła firma, ale daleko do NEC czy iiYama, no i ma matryce samsunga
:( - słyszałem że się sypią, kumplowi po 2 latach poleciały badpixele w trzech
monitorach w kawiarence).

No więc mamy:

NEC LCD 24'' 2470WVX srebrno-czarny DVI PIVOT Kup Teraz! 1 499,00 zł
http://www.allegro.pl/item311108378_nec_lcd_24_2470wvx_srebrno_czarny_dvi_pivot.html

SALON IIYAMA LCD 24`` E2403WS-B1 2000:1 HDMI _WAWA Kup Teraz! 1 499,00 zł
http://www.allegro.pl/item305918690_salon_iiyama_lcd_24_e2403ws_b1_2000_1_hdmi_wawa.html

obie na TN, no i Gateway:

24" LCD S-PVA FPD2485W 2 LATA GWARANCJI NEW ! Kup Teraz! 1 599,99 zł
http://www.allegro.pl/item310497663_24_lcd_s_pva_fpd2485w_2_lata_gwarancji_new_.html

już na matrycy S-PVA, ale firma taka średnia.

Trzy pytania:
1. Jakie wady ma TN (oprócz wąskich kątów) ? Dlaczego na TN tak ludzie plują ?
2. Jakie zalety ma S-PVA w porównaniu z TN?
3. Który z tych monitorów brać do pracy w prog. inzynierskich 8h/dziennie (mniej
zabawy) + Internet + Office, troche filmów (2 w tygodniu) ??

ATK