Re: Tem. Core2Duo - dziwne - szybszy bez wiatraka zimniejszy niz wolnieszy z wiatrakiem!

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Tue 12 Feb 2008 - 01:57:15 MET

Latet wrote:

> Nie wiedzialem, że "Core Temp" czerpie dane z innego źródla
> niż np. Asus PC Probe.

PC Probe moze czerpac dane z roznych zrodel zaleznie od plyty i CPU. U mnie
P5K PRO to sa zdecydowanie rozne temp. i Asus probe temp. CPU nizsza i
wolniej reagujaca na obciazenie CPU.

> A czuję się tym zaskoczny, bo te temperatury
> są u mnie bardzo zblizone i zgodne. Myslalem, że drobne róznice
> wynikają tylko z róznej interpretacji tych samych danych.
> W takim razie - gdzie jest czujnik temp. procesora, z którego
> korzysta BIOS? Gdzieś na plycie głównej, tuż pod procesorem?
> A czujnik temp. "płyty głównej"?

U mnie chyba gdzies w okolicy socketa czyta PC Probe, podobnie jest na
plycie na S939 w pracy. Zobacz zybkosc narastania temperatury po obciazeniu
procesora. CoreTemp reaguje natychmiast (<1s), a AsusProbe po >30s.

--
pozdrawiam
      Mikolaj