Re: Tani laptop z e-SATA?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 23:23:12 MET

Proces Mikolaj Tutak <mtutaknixz*net@send.no.spam> zwrócił błąd:

> I bardzo dobrze ;-) Mam nadzieję na szybkie upowszechnienie eSATA zarówno w
> komputerach jak i akcesoriach.

Mnie się to też podoba, od pewnego czasu zwracam uwagę żeby obudowy i
inne takie też miały eSATA.

> To juz zależy od BIOSU, na początkowym etapie uruchamiania systemu są
> dostępne urządzenia obsługiwane przez BIOS. Z pendrive i innymi wynalazkami
> jest tak ze albo działa albo nie ;-)

Wiem, że im nowsza wersja samego programu tym lepiej, ale przyznam że
pendrive bym nawet nie próbował podłączyć. Nie wiem czy by bardziej
pomogło czy zaszkodziło ;)

> http://www.allegro.pl/search.php?string=eSATA&from_showcat=1&category=4192&country=1

Właśnie w tym stylu/

> Może chce miec mozliwoś zrzucania danych na zewnetrzny dysk? Nie oszukujmy
> się, po eSATA będzie 2x szybciej ;-)

Powiedziałbym że to bardzo wygodne, a szybkość może być nawet większa
niż dwa razy (np. taka barracuda nowsza wyciąga ponad 100 mega na eSATA
(blisko maksimum), a na USB dość ciężko dostać 1/3 tego), ale trzeba
pamiętać żeby karta expresscard była w wersji "PCI Express" a nie "USB",
bo ta druga ogranicza. Ja bym był jednak za zewnętrzną kartą zamiast
silenia się na znalezienie notebooka z eSATA, bo wybór kart jest większy
niż tych notebooków, a one mogą mieć właśnie eSATA zamiast USB... :)

Druga zaleta eSATA, dla niektórych ważna, to dostęp do SMARTa.

Ważna wada to brak zasilania, ale np. dla ludzi używających notebooków
jako urządzeń stacjonarnych (jak ja) to mniej istotne.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8