Re: Tani laptop z e-SATA?

Autor: Mikolaj Tutak <mtutak(a)nixz*net_at_send.no.spam>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 11:58:34 MET

Saiko Kila wrote:

> esata nie jest standardem nawet w drogich laptopach. Zanim się stanie
> standardem w tanich to może już wymrze, kto wie. Ale owszem, coraz
> więcej tego. W tanich płytach głównych do PC już często jest.

I bardzo dobrze ;-) Mam nadzieję na szybkie upowszechnienie eSATA zarówno w
komputerach jak i akcesoriach.

> Tak oftoopicznie to bootitNG, jeśli go miałeś na myśli, powinien
> widzieć też dysk podłączony przez firewire i USB...

To juz zależy od BIOSU, na początkowym etapie uruchamiania systemu są
dostępne urządzenia obsługiwane przez BIOS. Z pendrive i innymi wynalazkami
jest tak ze albo działa albo nie ;-)

http://www.allegro.pl/search.php?string=eSATA&from_showcat=1&category=4192&country=1

> prędkość, ale IMHO jeśli ktoś wybiera laptopa ze wskazaniem na tani,
> to eSATA powinno być ostatnim priorytetem.

Może chce miec mozliwoś zrzucania danych na zewnetrzny dysk? Nie oszukujmy
się, po eSATA będzie 2x szybciej ;-)

--
pozdrawiam
      Mikolaj