Re: Tani laptop z e-SATA?

Autor: Saiko Kila <fnvxbxvyn_at_phgzr.vqrn.arg.cy>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 07:44:02 MET

Proces Latet <latetxxxxxx@spam.pl> zwrócił błąd:

esata nie jest standardem nawet w drogich laptopach. Zanim się stanie
standardem w tanich to może już wymrze, kto wie. Ale owszem, coraz
więcej tego. W tanich płytach głównych do PC już często jest.

> Co rozumiesz przez "dysk zewnętrzny"?
> Ja mam od roku zewnętrzną kieszeń na dysk SATA,
> podłączaną przez e-sata (lub USB, jak kto woli)
> i bardzo sobie chwalę takie rozwiązanie.
> W kieszeń włożyłem oczywiście zwykły dysk 3.5" SATA.
> Zasilanie jest oddzielne, no ale za to szybkość taka sama,
> jak dysku zamontowanego w pececie.
> Tak podłączony dysk "widzi" mi również Boot-NG, co się
> mi już przydało.

Tak oftoopicznie to bootitNG, jeśli go miałeś na myśli, powinien widzieć
też dysk podłączony przez firewire i USB...

A do pytacza: można kupić kartę z dwoma-czterema eSATA podłączaną do
złącza pcimcia albo expresscard. Co prawda może to trochę ograniczać
prędkość, ale IMHO jeśli ktoś wybiera laptopa ze wskazaniem na tani, to
eSATA powinno być ostatnim priorytetem.

--
Saiko Kila
Unregistered Windows User #7.29581131e8