Re: Monitory LCD i rozdzielczość niższa niż nominalna

Autor: Marcin Narzynski <narzynka.usun_at_tez_usun.onet.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 10:44:33 MET
Message-ID: <fomh21$r1q$1@news.onet.pl>
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response

> Trzymaj się z daleka od panoram. Fatalnie w nich wyglądają
> stare gry.

To nieprawda.
Obecnie sterowniki pozwalają określić, jak ma się zachować monitor w
rozdzielczośni nienatywnej.
I tak do wyboru mam:

1.Pozostawienie decyzji monitorowi - czyli na ogół rozciągnięcie na cały
ekran - najgorsza jakość.
2.Karta graficzna rozciągnie to sama - jakość lepsza, bo lepsze algorytmy
przeskalowywania.
3.Karta graficzna rozciągnie maksymalnie zachowując proporcje obrazu - na
monitorze pojawią się czarne pasy pionowe lub poziome, ale obraz będzie miał
prawidłową geometrię.
4.Karta graficzna pokaże niższą rozddzielczość w oknie - najlepsza jakość,
bo nie ma skalowania pikseli, ale za to obraz jest mniejszy i dookoła mamy
czarną ramkę. Ten tryb nadaje się idealnie, jeśli tylko nieznacznie
zmniejszamy rozdzielczośc w grach, np. na monitorze 1680x1050 gramy w
rozdzielczości 1280x1024. Obraz w grze jest IDEALNIE OSTRY, po bokach są dwa
pionowe czarne pasy, a na dole i u góry paseczki po kilkanaście pikseli
grubości.

MN
Received on Sun Feb 10 10:45:08 2008

To archiwum zostało wygenerowane przez hypermail 2.1.8 : Sun 10 Feb 2008 - 10:51:05 MET