Re: Monitory LCD i rozdzielczość niższa niż nominalna

Autor: RadoslawF <radoslawfl_at_gazeta.pl>
Data: Sun 10 Feb 2008 - 10:02:46 MET

Dnia 2008-02-10 02:01, Użytkownik Paweł Tomaszewski napisał:

> Mam zamiar wkrótce wymienić wysłużony monitor CRT na nowy LCD. Naczytałem
> się już na temat rodzajów matryc, kontrastu i jasności ale nie mogę znaleźć
> nic na temat pracy różnego rodzaju matryc w rozdzielczościach niższych niż
> nominalne.

Rozdzielczości mniejsze od nominalnej będą nie ostre.

> Co w ogóle ma wpływ na jakość obrazu w niższych rozdzielczościach?
> Elektronika monitora czy rodzaj matrycy?

Tak. Za skalowanie odpowiada elektronika panela.

> Temat jest dla mnie o tyle interesujący, że mój komputer nie jest demonem
> prędkości i zazwyczaj gram w rozdzielczościach nie większych niż 1024x768.
> Czasami niżej. :) Od czasu do czasu włączy się jakieś gry w DosBoxie w
> rozdziałce 320x240 albo emulator C=64. :)

Trzymaj się z daleka od panoram. Fatalnie w nich wyglądają
stare gry.

> Wymiana komputera na coś nowszego niestety musi poczekać. A monitor muszę
> wymienić żeby nie oślepnąć przy obecnym. :)

Racja. Można pracować w rozdziałce natywnej a grać w mniejszej.

> Jak na razie zamierzam zanabyć takie pudełko z obrazkami:
> http://pl.lge.com/prodmodeldetail.do?actType=search&page=1&modelCategoryId=05010203&categoryId=05010203&parentId=050102&modelCodeDisplay=LCD+L226WA&model=3#
> 22" LG Flatron L226WA-WN

Znajdź kogoś z panoramą i zobacz jak na niej wyglądają stare gry.
Jak cię to nie zniechęci to kupuj.

Pozdrawiam