Re: Monitor 22" - 1680x1050 - czy da się podzielić przez dwa?

Autor: Adramelech <adresu_at_tu.nie.ma>
Data: Fri 08 Feb 2008 - 10:45:43 MET

"Latet" <latetxxxxxx@spam.pl> Odpowiedz na news:foh4l3$3m1$1@inews.gazeta.pl:

> To jeszcze dopytam, jesli można, bo chcę to wszystko dobrze i logicznie
> rozumieć:
>
> 1. Czyli jak na razie pliki .mkv w rozdzielczosci 1080p
> równa się = oglądanie w kompie?

Cokolwiek w matrosce, w jakiekolwiek rozdzielczości, w jakimkolwiek kodeku,
można oglądać tylko na kompie, lub pda.

> Jaki minimalny sprzęt trzeba posiadać, aby chodziło płynnie?

1080p? Przy CoreAVC PRO wystarcy jakies 2x16GHz, ale ze spatkiem jakości.
3GHz dla ffdshow ale na full jakości. Jest jeszcze najnowsza bata MPC
obsługująca UVD ale na razie (u mnie) to nie działa. Wtedy powinien
wystarczyć jakikolwoek proc i grafika obsługująca DX10.

> Monitory stałyby się w pełni wyświetlaczami full HD, bez zadnego
> skalowania.
> (P.S. Zawsze przy HD posaje sie tylko rozdzielczosc w pionie, a jaka
> jest w poziomie, przy 1080 w pionie?)

1920, z tym że często filmy są "oszukane". Te 1080i jest dla formatu 16:9, a
filmy mają 2,35:1, i 1080i jest robione czarnymi pasami na górze i dole.
Albo m$ 1080i/p w 1440x1080 gdzie 50% obrazu stanowią czarne pasy;)

> 3. Skąd się biorą dostępne tu i tam pliki .mkv w jakosci HD? ;-)
> Czy w kazdym przypadku są to materiały kopiowane i konwertowane
> z wydanych płyt BlueRay lub HD-DVD? Ponoć tak totalnie zabezpieczone
> miały być te płyty - to już to zhackowali?

Albo z TV HD, albo z płyt. Już dawno zabezpieczenia zostały złamane.

> 4. Rozumiem, że oficjalnie nie ukazuje się nic w jakości HD
> na płytach DVD? Nawet krótkie filmy? Czy przyjęto (sztucznie) zasadę,
> że jak HD, to musi być na BR lub HD-DVD?

Tak, bo ne ma sprzętu którzy odtworzy HD z DVD.

> 5. Z ciekawosci - jakie pliki widzi komp na płytach BR i HD-DVD?
> Skoro to wciąż MPEG2, AC3, DTS - to może nadal VOB-y, tyle że większe
> i inaczej zabezpieczone?

Sprawdź w wikipedi. Zdaje sie że .ts dla HDDVD w mpeg2.

Pozdrawiam!

--
Piotr Sobolewski