Re: Co lepsze SB Augigy SE vs Realtek ALC888

Autor: Tomasz Minkiewicz <Tomasz.Minkiewicz_at_interia.pl>
Data: Wed 06 Feb 2008 - 11:50:04 MET

On Wed, 6 February 2008 11:03 *Marek Chwojnicki* (marek_ch@tenbit.pl)
wrote in <foc0l7$pc7$1@atlantis.news.tpi.pl>:

> Tomasz Minkiewicz napisa艂(a):

> Tylko, ze "cisza" i cisza to dwie r贸偶ne sprawy. SNR mierzy r贸偶nic臋
> poziom贸w pomi臋dzy (uog贸lniaj膮c) normalnym sygna艂em w pewnych 艣ci艣le
> okre艣lonych warunkach a "cisz膮" tej karty/przetwornika/dowolnego
> urz膮dzenia, tzn. sytuacj膮 kiedy na wyj艣cie NIE JEST NIC PODAWANE. To
> znaczy, ze na wyj艣ciu nie ma sygna艂u u偶ytecznego, a s膮 szumy w艂asne
> urz膮dzenia, czyli "cisza".

8-O
To si臋 tak robi?
My艣la艂em, 偶e znaj膮c oryginalny sygna艂 rejestruje si臋 lub emituje go
na/z urz膮dzenia, a potem oddziela go od zaszumionego wynikowego
i por贸wnuje - bo ja wiem - chyba 艣rednie poziomy sygna艂u i reszty.

> Decybele s膮 po to, 偶eby w sensowny spos贸b prezentowa膰 zjawiska o
> logarytmicznym charakterze zmian, tzn. zmiana czynnika sprawczego o rz膮d
> wielko艣ci powoduje liniow膮 zmian臋 efektu, np. 10-krotna zmiana na
> wej艣ciu powoduje odczucie 2-krotnego wzrostu na wyj艣ciu.

To akurat wiedzia艂em o decybelach. I tylko to. :)

> A to co piszesz o 0dB w rozumieniu in偶ynier贸w audio (czy raczej
> in偶ynier贸w d藕wi臋ku) to taki poziom odniesienia, przyj臋ty w艂a艣nie nie
> jako cisza, tylko pe艂ne wysterowanie na styku pomi臋dzy urz膮dzeniami.

OK. Chyba zaczynam powolutku qma膰. W tej wikipedyjnej definicji nie
rozumia艂em, dlaczego napisali, 偶e 1.228 VRMS to akurat 4 dB (bo jak mo偶na
okre艣la膰 krotno艣膰 w odniesieniu do 0V?).

Tylko co to znaczy "pe艂ne wysterowanie"?

> Wtedy np. taki sygna艂 jest przy pe艂nym wysterowaniu przedwzmacniacza,
> wzmacniach na wyj艣ciu daje +X decybeli, a "cisza" to -Y decybeli (im
> wy偶sza liczba po minusie tym lepiej).

I X oraz -Y maj膮 za poziom odniesienia w艂a艣nie to "pe艂ne wysterowanie" na
styku przedwzmacniacz-wzmacniacz. Tak?

> To tak og贸lnie i bardzo skr贸towo :)

A to艣 mnie pocieszy艂. ;)

--